Dagens öppettider
Stockholm – Smista
  • Personbilsförsäljning

    11-15

  • Transportbilsförsäljning

    Stängt

  • Personbilsverkstad

    Stängt

  • Personbilsverkstad, telefontid

    Stängt

  • Transportbilsverkstad

    Stängt

  • Utlämning från verkstäderna efter överenskommelse

    Stängt

  • Plåt/Skadeverkstad

    Stängt

  • Bildelar

    Stängt

Se fullständiga öppettider
Karlstad
  • Personbilsförsäljning

    11-15

  • Transportbilsförsäljning

    Stängt

  • Personbilsverkstad

    Stängt

  • Transportbilsverkstad

    Stängt

  • Plåt/Skadeverkstad

    Stängt

  • Bildelar

    Stängt

Se fullständiga öppettider
Stockholm – Bromma
  • Personbilsverkstad

    Stängt

  • Taxiverkstad

    Stängt

  • Transportbilsverkstad

    Stängt

Se fullständiga öppettider
Örebro – lastbilar
  • Lastbilsförsäljning

    Stängt

  • Kundmottagning

    Stängt

  • Lastbilsverkstad

    Stängt

Se fullständiga öppettider
Västerås
  • Telefontid

    Stängt

  • Verkstad (Jämna veckor)

    Stängt

  • Verkstad (Ojämna veckor)

    Stängt

  • Lager

    Stängt

  • Försäljning

    Stängt

Se fullständiga öppettider
Örebro
  • Försäljning

    11-15

  • Transportbilsförsäljning

    Stängt

  • Personbilsverkstad

    Stängt

  • Transportbilsverkstad

    Stängt

  • Plåt/Skadeverkstad

    Stängt

  • Bildelar

    Stängt

Se fullständiga öppettider
Gävle – Lastbilar
  • Telefontid Försäljning

    Stängt

  • Försäljning

    Stängt

  • Verkstad

    Stängt

  • Reservdelar

    Stängt

Se fullständiga öppettider
Malmö – Lastbilar
  • Försäljning

    Stängt

  • Verkstad & Reservdelar (jämna veckor)

    Stängt

  • Verkstad & Reservdelar (ojämna veckor)

    7–14.30

Se fullständiga öppettider
Kontakta Veho Bil
Stockholm – Smista
Karlstad
Örebro – lastbilar
Västerås
Örebro
Gävle – Lastbilar
Veho-nytt

Guld i Swedeman tillsammans med följeslagaren V-Klass

Nu har vår stjärna Dennis Andersson tagit hem seger i ännu en stor tävling och vi är mäkta stolta. Läs hans berättelse och bli inspirerad. 

Under flera år har vi gett triathleten Dennis Andersson en skjuts på vägen mot världseliten med en V-Klass. En spännande resa där han har delat med sig av sina bästa träningstips om man vill testa på en Ironman och även gett oss en inblick i hans tävlingar. Nu senast var det Swedeman (extremtriathlon) i Åre som Dennis var med på – och vann! Swedeman är som en Ironman men i tuffare miljö och terräng: 3,8km simning nedanför Tennforsen som är Sveriges största vattenfall, 205km cykel med 2400hm och avslutar med 42km fjällmaraton med varierad terräng upp till Åreskutans topp. Kul säger Dennis, wow, säger vi. Som trogen följeslagare åkte han upp i en fullpackad V-Klass. Efter hans spännande berättelse om tävlingen kan du läsa Dennis recension av bilen, som har följt med honom sedan 2018.

 

Vinnare av Swedeman 2021

Dennis Andersson berättar:

Alla förberedelserna gjorde vi väldigt seriöst. Vi kollade alla viktiga delar och gick delar av berget som skulle kunna avgöra dagen.
På Lördagen gick bussarna ut till start vid 04:15 på morgonen så det var ett rejält gäng med trötta triathleter. Starten gick 05 och vi skulle simma över en sjö och mot sveriges största vattenfall, Tennforsen. Häftig simning då man både hörde och såg vattenfallet större delar av simningen. 14 grader i vattnet men man är så full av adrenalin att man inte tänker så mycket på det.

Kom upp ur vattnet som 2a bakom KJ Danielsson som varit svensk mästare i triathlon ganska många gånger så jag visste vad jag hade att jaga.

Cykeln var 205km och ganska kuperad bort förbi Åre på en runda som sedan avslutas i Åre igen. Pigga ben och följde bara min plan och försökte hålla lugnet, jag och 3an (Timmie) bytte lite platser på cykeln fram och tillbaka och tog in någon minut på KJ innan vi cyklat klart. 5h 30 min senare var det dags för löpningen.

I växlingen var vi alla i topp 3 samlade men KJ kom ut 3minuter innan oss andra så då skulle 42km fjällmara få avgöra dagen. Jag fick en tuff start då jag hade lite ryggproblem i första stigningen på 5km, svårt att gå från tempoställning på cykeln till löpning uppför. Så när vi kom upp på fjället och det plattade ut lite så kunde jag varken se Timmie eller KJ, men nu kändes ryggen och kroppen bättre och bättre för varje km som gick. Jag fick några mellantider och började ta ikapp på täten igen.

Innan stora stigningen upp på Åreskutan så kom jag ikapp Timmie och vi hade följe mer eller mindre hela vägen upp till toppen. Det var en hård stigning med varierande terräng. Vi sprang på fina stigar men även endel skotermyr i början.

Väl på Åreskutan så återstod endast 4km löpning nedför med 1000hm, något som skulle bli intressant att utsätta kroppen för efter närmare 11h tävling.

Jag hade tänkt att jag skulle rycka ifrån Timmie här och det gjorde jag, och halvvägs ner i backen så får jag höra att KJ inte är så långt före! Släpper på allt vad mina skor har grepp för nerför och kommer ikapp KJ med ca 1km kvar innan målgången. Han klarar inte riktigt svara på min ökning och han blir nog ganska förvånad tror jag. Sen var det bara att hålla farten ändå in i mål och min första vinst i lite större tävlingssamanhang! Dagens snabbaste löpning är jag heller inte riktigt van med så det kändes riktigt roligt att kunna prestera på en tävling rakt över när allt fungerar! 🙂

Dennis om att åka V-Klass

Otroligt glad att jag har fått möjligheten att köra en V-klass på mina tävlingar! Som triathlet blir det oftast mycket prylar som ska med vare sig man ska på en tränings-weekend eller iväg på tävling. Tre idrotter och alltid reservhjul och även extra cykel ibland. Att då ha möjligheten att förvandla en V-klass till en bil som är gjorde för mitt ändamål är helt perfekt. Jag brukar ta bort stolarna på höger sida för att enkelt kunna ställa in två cyklar men att man ändå kan sitta i de bakre stolarna på vänster sida ifall man är flera som ska iväg.

Något jag verkligen gillar med V-klass är som sagt att man kan plocka i och ur stolar som man vill och även positioner i hela bilen tack vare skenorna i golvet, så det passar för just denna dagens äventyr.

Jag har haft V-klassen på ganska långa resor och något jag blivit förvånad över är hur den känns som en personbil att köra: kvick i responsen, lätt att ta sig fram med och väldigt tyst för att vara en sådan stor bil.

I mina ögon är detta verkligen en äventyrsbil som ni säkert förstått, och jag gillar möjligheten att kunna åka iväg ett helt gäng i samma bil men ändå ha utrymme att få med sig packningen. Sen kan V-klassen vara en riktig familjebil eller en businessbil i andras ögon. Det är häftigt att en bil kan passa för så många olika ändamål.

Tack så mycket för möjligheten att få köra V-klass.