Vanliga frågor

Veho Bils kundcenter hjälper dig med bokning av verkstadstid, hjulskifte och svarar på alla dina frågor om din Mercedes. Här hittar du svar på de vanligaste frågorna, och du är alltid välkommen att kontakta oss under våra öppettider.

Kontakta oss

Verkstad och Service


Om bakluckan inte går hela vägen upp, eller om du vill ställa in en maxhöjd, kan du enkelt justera detta med följande steg:

1. Justera bakluckan till fullt öppet läge

  • Öppna bakluckan, håll sedan in stängknappen i cirka 10 sekunder tills du hör två ljudsignaler. Detta återställer öppningshöjden.
  • Om detta inte fungerar kan du testa att först manuellt dra upp bakluckan till önskat läge och sedan hålla in stängknappen i 10 sekunder tills du hör signalerna.
  • Testa därefter att öppna och stänga bakluckan som vanligt.

2. Ställ in en maxhöjd för bakluckan

  • Öppna bakluckan och stoppa den på önskad höjd genom att trycka på stängknappen.
  • Håll sedan in stängknappen i cirka 5 sekunder tills du hör en ljudsignal, vilket bekräftar att maxhöjden är inställd.
  • Bakluckan kommer nu att stanna vid den inställda höjden vid nästa öppning.

3. Inställning i bilens system (Gäller nyare modeller)

  • Gå in till bilens mittkonsol MBUX och öppna Inställningar.
  • Välj Öppna/Stäng-funktioner.
  • Scrolla ner till Baklucka och justera inställningen genom att kryssa i eller ur funktionen beroende på önskat läge.
  • Om problemet kvarstår eller om du behöver ytterligare hjälp, rekommenderar vi att du kontaktar din närmaste serviceverkstad.

Om bilnyckeln bara låser upp förardörren vid första trycket och du vill att alla dörrar ska öppnas direkt, kan du enkelt ändra inställningen:

  • Håll in Lås upp-knappen och Lås-knappen på bilnyckeln samtidigt i cirka 10 sekunder.

Vill du ändra tillbaka till att bara låsa upp förardörren vid ett tryck? Upprepa samma procedur igen.

Om du måste hålla in knappen eller trycka flera gånger för att fönstret ska gå hela vägen upp, kan du enkelt återställa funktionen:

  • Håll fönsterhissknappen intryckt till hälften (manuellt läge).
  • Kör rutan hela vägen upp genom att dra eller trycka knappen till fullt stängt läge.
  • Håll knappen intryckt i cirka 10 sekunder.
  • Klart!
  • Om problemet kvarstår eller om du behöver ytterligare hjälp, rekommenderar vi att du kontaktar din närmaste serviceverkstad.

Ja. Vi hjälper dig gärna med hjulskifte på våra verkstäder.

Boka enkelt en tid via vår hemsida boka hjulskifte eller ring oss på 010-212 06 20 så hjälper vi dig.

Ja, vi erbjuder förvaring av dina däck på vårt däckhotell. När du förvarar dina däck på däckhotellet ingår:

  • Tvätt av däcken
  • Kontroll av mönsterdjup
  • Säker förvaring till nästa säsong

Om du vill avsluta däckförvaringen, kontakta oss på 010-212 06 20 så planerar vi en tid för upphämtning.

Ja, vi byter batteriet i din sändarnyckel över disken på våra verkstäder. Du behöver inte boka tid utan kan besöka oss under öppettiderna.

Hitta din närmaste anläggning.

Mercedes Me


För att registrera eller avregistrera en ägare i Mercedes Me behöver bilägaren besöka en av våra verkstäder. Ta med ägarbevis och legitimation, så hjälper vi dig på plats.
Hitta din närmaste anläggning här: Våra anläggningar

Logga in på Mercedes-Benz Store för att se dina aktuella licenser. Där kan du enkelt förlänga befintliga tjänster eller köpa till nya funktioner.
Besök butiken här: Mercedes-Benz Store

Serviceavtal


Ja, våra servicesäljare hjälper dig att teckna serviceavtal direkt på våra verkstäder.

Kontakta Mercedes via e-post för uppsägning:

Vid fakturafrågor kontaktar du Mercedes-Benz direkt: 040-671 84 83.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad och få de senaste bilpremiärerna samt exklusiva erbjudanden direkt i din inkorg.
Jag vill ha nyhetsbrev från
Vilken typ av bil är du intresserad av?
Veho Bil pattern