
27 juni 2025Veho Bil - Först i Stockholm med Mercedes-Benz nya koncept
Snart öppnar vi på Smista Allé 42
Sandra Johansson Ikem
Marknadskoordinator
Snart öppnar vi vår nyrenoverade Mercedes-Benz anläggning på Smista Allé 42
Efter en omfattande ombyggnation är vi på Veho Bil stolta över att snart slå upp portarna till vår nyrenoverade anläggning på Smista Allé 42. Utsidan färdigställs under tidig höst, men invändigt är anläggningen redan under sommaren redo att välkomna dig till en helt ny Mercedes-Benz-upplevelse, som den första i Stockholm att implementera det globala retailkonceptet MAR20X.
Ett nytt sätt att möta framtidens bilkund – MAR20X
MAR20X är Mercedes-Benz vision om framtidens bilhandel – ett koncept där design, teknik och människan möts i en modern och sömlös helhetsupplevelse. Konceptet handlar inte bara om arkitektur, utan om ett helt nytt sätt att möta kunden: från första kontakt till långsiktig relation.
I vår Smista-anläggning märks det genom:
- Öppna och inbjudande miljöer där gränserna mellan olika ytor suddas ut
- Digitala lösningar som ger en smidig övergång mellan online och fysiskt besök
- Skräddarsydd service – varje gäst bemöts med omtanke och professionalism
Det är en upplevelse snarare än ett besök, där du som kund alltid står i centrum. För att stärka den personliga servicen har vi anställt Tilde Appel som vår nya Floor Manager.
Vad ser du mest fram emot i din nya roll som Floor Manager?
Jag är väldigt taggad på min resa hos Veho Bil som Floor Manager. Det jag ser mest fram emot i min nya roll är att få utveckla rollen tillsammans med mina kollegor, samt att få vara det första bemötandet för våra gäster och bidra till deras förstklassiga upplevelse.
Det jag ser mest fram emot i min nya roll är att få utveckla rollen tillsammans med mina kollegor, samt att få vara det första bemötandet för våra gäster och bidra till deras förstklassiga upplevelse.

Vad kan gästerna förvänta sig när de kommer in i vår nyrenoverade anläggning?
När våra gäster stiger in i vår nyrenoverade anläggning möts de av en elegant och lyxig miljö, där varje detalj är omsorgsfullt utformad för att förmedla en välkomnande känsla samt lyxkänsla. Vårt team arbetar tillsammans för att leverera en exceptionell upplevelse präglad av professionalism, omtanke och kvalitet i varje moment.
Hur vill du att gästerna ska känna sig när de lämnar anläggningen?
När våra gäster lämnar anläggningen vill jag att det ska känna sig fullt nöjda och genuint omhändertagna. Ambitionen blir då att varje gäst inte bara ska få sina förväntningar uppfyllda, utan även överträffade. Min önskan är att våra gäster ska lämna vår anläggning med ett leende på läpparna, känna sig uppskattade och med en längtan att komma tillbaka. Kundnöjdheten är mycket central och det syns verkligen i hur vi bemöter våra gäster. Jag ser verkligen framemot att välkomna våra gäster till den nya anläggningen och hjälpa till att överträffa deras förväntningar!
Fler nyheter


