Dagens öppettider
Karlstad
  • Påskafton

    Stängt

Se fullständiga öppettider
Stockholm – Smista
  • Påskafton

    Stängt

Se fullständiga öppettider
Örebro
  • Påskafton

    Stängt

Se fullständiga öppettider
Stockholm – Bromma
  • Påskafton

    Stängt

Se fullständiga öppettider
Västerås
  • Påskafton

    Stängt

Se fullständiga öppettider
Kontakta Veho Bil
Karlstad
Stockholm – Smista
Örebro
Västerås

Boka verkstadsbesök

Hos Veho Bil kan du vara trygg med att all service och reparationer av din Mercedes-Benz är auktoriserad. Det innebär att vår personal ständigt vidareutbildas och att vi har avancerad testutrustning och de senaste verktygen för att kunna ta hand om just din bil.

Utöver våra verkstäder för person-, transport- och lastbilar har vi ett skadeverkstads som tar hand om skador på plåt och lack. Vi kan även hjälpa dig med AC-rengöring eller glasarbeten som att laga ett stenskott eller byta din vindruta. Varmt välkommen till Veho Bil.

Boka verkstadstid för Mercedes-Benz transportbilar

Stockholm, Smista

Transportbilsverkstad

Servicebokning

Smista Allé 42
141 06 Kungens Kurva
08-410 304 80
transportbilsverkstad.Stockholm@vehobil.se
Öppettider: Mån-Fre 7-17

Stockholm, Bromma

Transportbilsverkstad

Servicebokning

Ranhammarsvägen 4a
168 67 Bromma
08-517 893 80
verkstad.bromma@vehobil.sel
Öppettider: Mån-Fre 7-17

Karlstad

Transport- & lastbilsverkstad

Servicebokning

Körkarlsvägen, Bergvik
651 02 Karlstad
054-777 00 40
lastbilsverkstad.karlstad@vehobil.se
Öppettider: Mån-Tor 7-17, Fre 7-15.45

Västerås

Transport- & lastbilsverkstad

Servicebokning

Wijkmansgatan 1
721 36 Västerås
021-15 10 50
info.vasteras@vehobil.se
Öppettider: Mån-Tors 6.30-22, Fre 6.30-15.30

Örebro

Transport- & lastbilsverkstad

Servicebokning

Nastagatan 16
701 18 Örebro
019-30 50 29
info.orebro@vehobil.se
Öppettider: Mån-Tors 6.30-22, Fre 6.30-15.30

Bra att veta inför verkstadsbesöket

  • Ange servicekoden (se ovan) vid bokning av service.
  • Är det en felsökning ska symtomen/felet beskrivas så detaljerat som möjligt.
  • Ange om några tilläggsarbeten ska utföras.
  • Ange skadenummer om det gäller ett försäkringsärende
  • Ange om du har någon garanti, värdecheck, rabatt etc.
  • Önskas hyrbil eller annan tilläggstjänst meddela detta vid bokningstillfället, vi kan ej garantera att det finns tillgängliga bilar om det inte bokas upp i förväg.
  • Har du Garanti (förlängd eller extra) måste information om detta bifogas innan arbete kan påbörjas.
  • Skall du på Skadebesiktning, se till att bilen är ren, samt att alla papper från försäkringsbolaget är med.
  • Ska vi hjälpa till med vindrutebyte så måste försäkringspapper bifogas för kontroll av ev. självrisk.
  • Lämna även Service Boken, ev. låsbultar till hjulen samt ev. protokoll från Bilbesiktningen.
  • Töm bilen på värdesaker, vi ansvarar ej för dem.
  • Plocka ur i lastutrymmet / bagageluckan inför servicen eller skadereparationen så att det går att komma åt över allt i bilen.
  • Kan vi behålla bilen över natten / lämna kvällen innan?
  • Om du lämnar bilen efter stängning och lämnar nycklarna i vårt speciella Nyckelinkast. Glöm ej att Märka Nycklarna med Reg Nr, samt telenr var vi kan nå dig.
  • Tala om vart du har parkerat bilen.