Dagens öppettider
Stockholm – Smista
  • Personbilsförsäljning

    8-18

  • Transportbilsförsäljning

    8-18

  • Personbilsverkstad

    7-17

  • Personbilsverkstad, telefontid

    8-17

  • Transportbilsverkstad

    7-17

  • Utlämning från verkstäderna efter överenskommelse

    17-18

  • Plåt/Skadeverkstad

    7-17

  • Bildelar

    7-17

Se fullständiga öppettider
Karlstad
  • Personbilsförsäljning

    9-18

  • Transportbilsförsäljning

    8-17

  • Personbilsverkstad

    7-17

  • Transport / Lastbilsverkstad

    06.30-17.15

  • Kvällsverkstad Transport / Lastbilar

    15.30-23.30

  • Plåt/Skadeverkstad

    7-16

  • Bildelar

    7-16

Se fullständiga öppettider
Stockholm – Bromma
  • Försäljning begagnat

    9-18

  • Personbilsverkstad

    7-17

  • Taxiverkstad

    7-17

  • Transportbilsverkstad

    7-17

  • Bildelar

    7-17

Se fullständiga öppettider
Örebro – lastbilar
  • Lastbilsförsäljning

    8-18

  • Kundmottagning

    7-16

  • Lastbilsverkstad (jämna veckor)

    7-22

  • Lastbilsverkstad (ojämna veckor)

    7-16

Se fullständiga öppettider
Västerås
  • Telefontid

    7.30-16

  • Verkstad (Jämna veckor)

    7-22

  • Verkstad (Ojämna veckor)

    7-17

  • Lager

    7-16

  • Försäljning

    8-18

Se fullständiga öppettider
Örebro
  • Försäljning

    9-18

  • Transportbilsförsäljning

    7.30-18

  • Personbilsverkstad

    7-17

  • Transportbilsverkstad

    7-17

  • Plåt/Skadeverkstad

    8-17

  • Bildelar

    7-17

Se fullständiga öppettider
Gävle – Lastbilar
  • Telefontid Försäljning

    8-18

  • Försäljning

    8-16

  • Verkstad

    7-17

  • Reservdelar

    7-17

Se fullständiga öppettider
Malmö – Lastbilar
  • Försäljning

    8-17

  • Verkstad

    6.30-23.30

  • Reservdelar

    7-23.30

  • Verkstad lunchstängt

    12-12.30

Se fullständiga öppettider
Kontakta Veho Bil
24-timmars jour
Stockholm – Smista
Karlstad
Örebro – lastbilar
Västerås
Örebro
Gävle – Lastbilar

Veho Bils
skadeverkstad

Innan du lämnar in din bil

  1. Börja med att anmäla skadan till ditt försäkringsbolag (till höger hitter du länkar till de största försäkringsbolagen)
    Smitning, viltolycka eller parkeringsskada anmäls alltid till Polisen.
  2. Boka tid för skadebesiktning hos Veho Bil
  3. Tänk på att ta med dig ditt försäkringsbrev med skadenummer när du lämnar in bilen.
  4. Tvätta bilen innan inlämning för reparation (gärna även inför en skadebesiktning). Om bilen är smutsig debiteras du för en biltvätt då smuts bränns fast i lackugnen.
  5. Töm bilen på skrymmande utrustning samt ta av takräcke.
    Låsmutter och nyckel till eventuell dragkrok ska finnas tillgänglig i bilen.

Anmäla skadan till ditt försäkringsbolag

Klicka och följ länken till ditt försäkringsbolag så har du möjlighet att enkelt anmäla skadan direkt via webben.

Boka skadebesiktning

Veho Bil Stockholm, Smista
Skadeverkstad
Tel: 08-41030460
Email: Skadeverkstad.Stockholm@vehobil.se

Veho Bil Karlstad
Skadeverkstad
Tel: 054-777 00 50
Email: skadeverkstad.karlstad@vehobil.se

Veho Bil Örebro
Skadeverkstad
Tel: 019-554 05 35
Email: info.Orebro@vehobil.se

Skadereparation – Så går det till

1. Tidsbokning

Vid en skadereparation krävs det att du bokar tid. Vi går tillsammans igenom bilens skada. Tänk på att ha kontaktat ditt försäkringsbolag innan den inbokade tiden.

2. Skadekontroll

Tillsammans går vi igenom skadan på din bil och bokar in en reparationstid.

3. Kostnadskalkyl

Vi gör en kostnadsberäkning och tar bild på skadan för att sedan skicka in till ditt försäkringsbolag för ett godkännande.
(Det brukar inte ta så lång tid)

4. Beställning av reservdelar

Efter ett godkännande från försäkringsbolaget beställer vi hem de reservdelar som behövs. Beroende på skadan och de reservdelar som behöver beställas kan jobben ta olika lång tid, men vi försöker att uppskatta hela processen och håller dig uppdaterad.

5. Skador på plastdetaljer

Våra plastreparatörer reparerar skador på plastdetaljer i den mån det går. Detta med hänsyn till miljön.

6. Begagnade reservdelar

I den mån lämpliga delar finns som begagnade så använder vi det på anmodan av försäkringsbolaget för att hålla nere klimatpåverkan. Begagnade delar är alltid i samma skick eller bättre än det som byts.

7. Skadorna är reparerade

När alla skador är åtgärdade tar lackeringsavdelningen vid för maskering, grundmålning, topplackering och slutligen rostskydd.

8. Slutmontering

Din bil kommer tillbaka till skadereparatören för en slutmontering av delajer såsom strålkastare, lister och dörrhandtag.

9. Slutkontroll

Vi avslutar med en kvalitetskontroll av bilen och går igenom specifikationen så att allt som ska vara gjort är utfört.

10. Din bil är redo!

Vår servicerådgivare meddelar dig att din bil är klar och redo att hämtas.