1. Tidsbokning
Vid en skadereparation krävs det att du bokar tid. Vi går tillsammans igenom bilens skada. Tänk på att ha kontaktat ditt försäkringsbolag innan den inbokade tiden.
2. Skadekontroll
Tillsammans går vi igenom skadan på din bil och bokar in en reparationstid.
3. Kostnadskalkyl
Vi gör en kostnadsberäkning och tar bild på skadan för att sedan skicka in till ditt försäkringsbolag för ett godkännande.
(Det brukar inte ta så lång tid)
4. Beställning av reservdelar
Efter ett godkännande från försäkringsbolaget beställer vi hem de reservdelar som behövs. Beroende på skadan och de reservdelar som behöver beställas kan jobben ta olika lång tid, men vi försöker att uppskatta hela processen och håller dig uppdaterad.
5. Skador på plastdetaljer
Våra plastreparatörer reparerar skador på plastdetaljer i den mån det går. Detta med hänsyn till miljön.
6. Begagnade reservdelar
I den mån lämpliga delar finns som begagnade så använder vi det på anmodan av försäkringsbolaget för att hålla nere klimatpåverkan. Begagnade delar är alltid i samma skick eller bättre än det som byts.
7. Skadorna är reparerade
När alla skador är åtgärdade tar lackeringsavdelningen vid för maskering, grundmålning, topplackering och slutligen rostskydd.
8. Slutmontering
Din bil kommer tillbaka till skadereparatören för en slutmontering av delajer såsom strålkastare, lister och dörrhandtag.
9. Slutkontroll
Vi avslutar med en kvalitetskontroll av bilen och går igenom specifikationen så att allt som ska vara gjort är utfört.
10. Din bil är redo!
Vår servicerådgivare meddelar dig att din bil är klar och redo att hämtas.