- Ange servicekoden (se ovan) vid bokning av service.
- Är det en felsökning ska symtomen/felet beskrivas så detaljerat som möjligt.
- Ange om några tilläggsarbeten ska utföras.
- Ange skadenummer om det gäller ett försäkringsärende
- Ange om du har någon garanti, värdecheck, rabatt etc.
- Önskas hyrbil eller annan tilläggstjänst meddela detta vid bokningstillfället, vi kan ej garantera att det finns tillgängliga bilar om det inte bokas upp i förväg.
- Har du Garanti (förlängd eller extra) måste information om detta bifogas innan arbete kan påbörjas.
- Skall du på Skadebesiktning, se till att bilen är ren, samt att alla papper från försäkringsbolaget är med.
- Ska vi hjälpa till med vindrutebyte så måste försäkringspapper bifogas för kontroll av ev. självrisk.
- Lämna även Service Boken, ev. låsbultar till hjulen samt ev. protokoll från Bilbesiktningen.
- Töm bilen på värdesaker, vi ansvarar ej för dem.
- Plocka ur i lastutrymmet / bagageluckan inför servicen eller skadereparationen så att det går att komma åt över allt i bilen.
- Kan vi behålla bilen över natten / lämna kvällen innan?
- Om du lämnar bilen efter stängning och lämnar nycklarna i vårt speciella Nyckelinkast. Glöm ej att Märka Nycklarna med Reg Nr, samt telenr var vi kan nå dig.
- Tala om vart du har parkerat bilen.