
Nya helelektriska GLC
- Upp till
-
713 kmräckvidd (WLTP)[1]
- Maximalt
-
330 kWDC-laddningseffekt
- Upp till 303 km räckvidd på
-
10 minutervid en HPC Supersnabbladdare
- Upp till
-
2400 kgSläpvagnsvikt
Design som lyser upp framtiden
Nya helelektirska GLC förnyar Mercedes-Benz formspråk med renare linjer, kraftfulla proportioner och smarta detaljer. En design där varje yta och ljusreflektion speglar framtidens elektriska elegans.
Interiör med intelligens
I nya helelektriska GLC möter digital innovation tidlös komfort. Den sömlösa interiören är fylld av intuitiv teknik och genomtänkta detaljer som gör varje resa smartare, tryggare och mer personlig. Här smälter människa, maskin och design samman i perfekt harmoni.
Välj din designversion
Ge din GLC den stil som passar dig bäst. Oavsett om du föredrar den eleganta grundutrustningen Advantgarde Line eller den sportiga karaktären hos AMG Line och AMG Line Plus, erbjuder varje version en unik kombination av design, komfort och personlighet.
Motoralternativ
GLC 400 4MATIC | |
---|---|
Drivning | Fyrhjulsdrift |
Drivmedel | El |
Lastutrymme bagage | 570 - 1.740 liter |
Lastutrymme frunk | 128 liter |
Dragvikt upp till | 2.400 kg |
Batteristorlek (netto) | 94 kWh |
Max AC laddningseffekt | 11 kW |
Max DC laddningseffekt | 330 kW |
Motor effekt (topp) | 489 hk |
Räckvidd upp till (WLTP) [2] | 713 km |
Energiförbr. bl. körning [3] | 14,9-18,8 kWh/100 km |
CO2-utsläpp bl. körning [3] | 0 g/km |
Vill du veta mer?
Ring oss på 010-212 06 10
Eller lämna dina uppgifter här så kontaktar en av våra säljare dig.
Extrautrustning beroende på den individuella konfigurationen.
De angivna värdena beräknas i enlighet med det föreskrivna mätförfarandet WLTP (Worldwide harmonized Light-duty vehicles Test Procedures). En personbils energiförbrukning och CO₂-utsläpp beror inte bara på effektiv användning av bränsle eller energislag, utan även på körsätt och andra yttre faktorer.
Angivna värden har fastställts i enlighet med föreskrivna mätmetoder i WLTP (globalt harmoniserat provningsförfarande för lätta fordon). Energiförbrukningen och CO₂-utsläppen för en personbil påverkas, förutom av bilens bränsle- eller energieffektivitet, också av körsättet och andra icke-tekniska faktorer.