
6 februari 2024Fokus uppkoppling
Årets digitala champion 2023
Sandra Johansson Ikem
Marknadskoordinator
Genom att utveckla ett servicecenter har man satt fokus på den digitala utvecklingen och genom ett stort engagemang har man t ex blivit benchmark på uppkoppling av kundernas bilar.
Så lät motiveringen till att Veho Bil i Smista tilldelades priset Årets digitala champion 2023 på Mercedes-Benz Sveriges kick-off där agenter träffades för att kick-starta året tillsammans. På plats fanns säljare och försäljningschefer från Veho Bil. Stefan Claesson, Försäljningschef personbilar i Sverige berättar;
Redan från start har både servicemarknad och försäljningen lagt stor fokus på uppkopplingen av Mercedes Me – idag är det en självklarhet för alla. Målet är att ingen bil levereras utan uppkoppling.
Ett gediget samarbete med engagerande medarbetare och chefer samt ett genuint intresse för kunden är nyckeln till att så många bilar kopplats upp. Säljarna lyssnar på kundens behov, utbildar, informerar och finns tillgängliga för snabb hjälp för att förenkla för kunden.
Anna Bodin, kundcenterchef, Veho Bil i Smista var med i uppstarten och var en stor bidragande faktor till att så många kunder fick den hjälp de behövde med uppkopplade bilar;
När vi ser att bilar inte är kopplade eller saknar tjänster i Mercedes Me så informerar vi om vad det innebär och att det underlättar. Vid ett servicebesök eller om bilen får ett felmeddelande så kan vi redan över telefonen avgöra om bilen är körbar eller inte. De bilar som vi ser inte är uppkopplade eller ligger låsta på annan användare ber vi komma in under våra öppettider så kopplar vi kunden och knyter kunden till vår anläggning, vilket underlättar både för oss och för kunden.
Med gott samarbete, omtanke, stort engagemang och passion för Mercedes kommer vi långt.

Fler nyheter


