Dagens öppettider
Stockholm – Smista
  • Personbilsförsäljning

    8-18

  • Transportbilsförsäljning

    7.30-18

  • Personbilsverkstad

    7-17

  • Personbilsverkstad, telefontid

    8-17

  • Transportbilsverkstad

    7-17

  • Kvällsverkstad transportbil (endast förbokade)

    16-23

  • Plåt/Skadeverkstad

    7-17

  • Bildelar

    7-17

Se fullständiga öppettider
Örebro
  • Försäljning

    9-18

  • Transportbilsförsäljning

    7.30-18

  • Personbilsverkstad

    7-17

  • Transportbilsverkstad

    6.30-17.15

  • Plåt/Skadeverkstad

    8-17

  • Bildelar

    7-17

Se fullständiga öppettider
Örebro – lastbilar
  • Lastbilsförsäljning

    8-18

  • Kundmottagning

    7-17

  • Lastbilsverkstad

    7-23

Se fullständiga öppettider
Stockholm – Bromma
  • Personbilsverkstad

    7-18

  • Taxiverkstad

    7-18

  • Transportbilsverkstad

    7-18

Se fullständiga öppettider
Västerås
  • Telefontid

    7.30-16.30

  • Verkstad (Jämna veckor)

    7-22

  • Verkstad (Ojämna veckor)

    7-17

  • Lager

    7-17

  • Försäljning

    8-18

Se fullständiga öppettider
Karlstad
  • Försäljning

    7.30-18

  • Personbilsverkstad

    7-17

  • Transportbilsverkstad

    06.30-17.15

  • Plåt/Skadeverkstad

    7-16

  • Bildelar

    7-17

Se fullständiga öppettider
Kontakta Veho Bil
Stockholm – Smista
Örebro
Örebro – lastbilar
Västerås
Karlstad

Information med anledning av
Coronaviruset, Covid-19

Vi på Veho Bil tycker att det är viktigt att ta vårt ansvar i rådande situation och hjälpa till att begränsa spridningen av Covid-19. Av omtanke om din och vår hälsa har vi tagit extra försiktighetsåtgärder för att ditt besök hos oss ska kännas så tryggt som möjligt.

Vi följer utvecklingen och Folkhälsomyndighetens rekommendationer och uppdaterar försiktighetsåtgärderna löpande. Vi vill att du ska känna till att alla medarbetare som har minsta känning av sjukdomssymptom, stannar hemma. Medarbetare som återvänder från riskområden får stanna hemma i 14 dagars karantän. Om du känner dig sjuk, med förkylnings- eller influensaliknande symptom, ber vi dig att boka om ditt besök.

Det viktigaste är att fokusera på att minska risken för smittspridning. Vi undviker att samla större antal människor hos oss. Till våra anställda har vi daglig information om rutiner kring hygien och andra praktiska åtgärder för att undvika smittan bland personal och kunder.

  • Vi sätter in extra städning på våra anläggningar
  • Vi välkomnar dig till anläggningen men vi undviker fysisk kontakt
  • Våra servicetekniker använder skyddshandskar samt täcker över ratt, golv och säten i bilen.

Skulle öppettiderna ändras kommuniceras det via vår webbplats, Facebook och Instagram.

Frågor och svar kring leveranser, service och verkstad

Är Veho Bils anläggningar öppet som vanligt?

Ja, vi håller öppet som vanligt på våra anläggningar och välkomnar alla våra besökare. Självklart litar vi på att alla tar ett eget ansvar och inte kommer till oss om man känner sig sjuk. Lokala avvikelser mot ordinarie öppettider på anläggningarna kan förekomma.

Vad händer nu när säsong för däckbyte är i full gång?

Vi planerar att skifta alla våra kunders däck som vanligt.
Du bokar enkelt här.

Kan jag komma i kontakt med Veho Bil utan att besöka någon av era anläggningar?

Självklart! Tillgänglighet är viktigt för oss på Veho Bil för att kunna möta våra kunders frågor. Vi har telefontid under öppettider. Förutom våra direktnummer når du vår växel på:  08-410 30 400. Vill du köpa bil eller boka provkörning men är orolig för att besöka oss kan du testa vår tjänst Digital Personal Shopper.

Hantering av bilnycklar

Du som ska lämna bilnyckel i samband med verkstadsbesök eller däckbyte kan lämna din nyckel i en nyckellåda. När du ska få tillbaka din nyckel kan du ringa din ringa oss, så får du din nyckel på parkeringsplatsen och slipper gå in på anläggningen.

Vad händer med min bil som jag beställt?

Det kan förekomma förseningar till följd av att fabriken kommer att stänga ner temporärt. Berörda kunderna kommer att kontaktas av sin säljare.

Kan jag köpa bil utan att besöka er anläggning?

Ja, vår tjänst Digital Personal Shopper är en bra start.

Hämtning av bil

Om du ska hämta ut din bil som du har köpt kan vi göra en kort leverans och minimera genomgången av bilen utöver det absolut mest nödvändiga. övriga frågor kan vi ta via telefon eller mail. När det har lugnat ner sig är du välkommen tillbaka till oss för en mer omfattande genomgång.

Viktigt med fortsatt service av din bil

När det gäller service eller reparation av bil är det svårare att utföra arbete om vi inte får in bilen i vår verkstad. Du kan alltid kontakta oss för att boka om inbokade besök. Det är viktigt för dig som kund att ha koll på vad som gäller om du inte utför service enligt plan. Det kan eventuellt påverka din garanti eller försäkring på bilen.

Har du frågor kring våra rutiner, eller förslag på hur vi kan göra mer för att öka tryggheten i vårt möte med dig? Vänlig kontakta oss på info@vehobil.se