Vi på Veho Bil tycker att det är viktigt att ta vårt ansvar i rådande situation och hjälpa till att begränsa spridningen av Covid-19. Av omtanke om din och vår hälsa har vi tagit extra försiktighetsåtgärder för att ditt besök hos oss ska kännas så tryggt som möjligt.
Vi följer utvecklingen och Folkhälsomyndighetens rekommendationer och uppdaterar försiktighetsåtgärderna löpande. Vi vill att du ska känna till att alla medarbetare som har minsta känning av sjukdomssymptom, stannar hemma. Om du känner dig sjuk, med förkylnings- eller influensaliknande symptom, ber vi dig att boka om ditt besök.
Det viktigaste är att fokusera på att minska risken för smittspridning. Vi undviker att samla större antal människor hos oss. Till våra anställda har vi daglig information om rutiner kring hygien och andra praktiska åtgärder för att undvika smittan bland personal och kunder.
- Vi sätter in extra städning på våra anläggningar
- Vi välkomnar dig till anläggningen men vi undviker fysisk kontakt
- Våra servicetekniker använder skyddshandskar samt täcker över ratt, golv och säten i bilen.
Förändrade öppettider kommuniceras nedan, på Facebook och Instagram samt under ”Info & Öppettider”.
Frågor och svar kring leveranser, service och verkstad
Är Veho Bils anläggningar öppna som vanligt?
Alla våra anläggningarna håller öppet enligt ordinarie öppettider.
Vad händer nu när säsong för däckbyte är i full gång?
Vi planerar att skifta alla våra kunders däck som vanligt.
Du bokar enkelt här.
Kan jag komma i kontakt med Veho Bil utan att besöka någon av era anläggningar?
Självklart! Tillgänglighet är viktigt för oss på Veho Bil för att kunna möta våra kunders frågor. Vi har telefontid under öppettider. Förutom våra direktnummer når du vår växel på: 08-410 30 400. Vill du köpa bil eller boka provkörning men är orolig för att besöka oss kan du testa vår tjänst Digital Personal Shopper.
Hantering av bilnycklar
Du som ska lämna in en bilnyckel i samband med verkstadsbesök eller däckbyte kan lämna din nyckel i en nyckellåda. När du ska få tillbaka din nyckel kan du ringa oss, så får du din nyckel på parkeringsplatsen och slipper gå in på anläggningen.
Vad händer med min bil som jag beställt?
Det kan förekomma förseningar till följd av att fabrikerna under perioder varit nedstängda. Berörda kunderna kontaktas av sin säljare.
Kan jag köpa bil utan att besöka er anläggning?
Ja, vår tjänst Digital Personal Shopper är en bra start.
Leverans av bil
När du ska hämta ut din bil du har köpt kan vi genomföra en kortare leverans och minimera genomgången av bilen till det mest nödvändiga. Övriga frågor kan vi ta via telefon eller mail. Vi säkrar upp leveransprocessen genom att vår personal använder sig av munskydd och engångshandskar när vi förevisar bilen. Naturligtvis erbjuder vi dig som kund engångsmunskydd och handskar om du så önskar.
Viktigt med fortsatt service av din bil
När det gäller service eller reparation av bil är det svårare att utföra arbete om vi inte får in bilen i vår verkstad. Du kan alltid kontakta oss för att boka om inbokade besök. Det är viktigt för dig som kund att ha koll på vad som gäller om du inte utför service enligt plan. Det kan eventuellt påverka din garanti eller försäkring på bilen.
Har du frågor kring våra rutiner, eller förslag på hur vi kan göra mer för att öka tryggheten i vårt möte med dig? Vänlig kontakta oss på info@vehobil.se